> <

Strojenie / remapping / chip tuning motocykla. Target AFR video

podoba się? udostępnij:

google pinterest bookmark

Home > Aktualności TECHMOTO > Strojenie / remapping / chip tuning motocykla. Target AFR video

3D_map_Requested_engine_load
9Maj

W celu optymalizacji map sterujących pracą silnika, i dostosowania pod wprowadzone modyfikacje układu wylotowego i dolotowego, stroimy motocykl na drodze. Dzięki temu uzyskamy rzeczywiste obciążenie silnika, a także doładowanie dynamiczne. Prawidłowo dobrana mapa paliwowa, pod zadany AFR czyli współczynnik powietrza do paliwa, zapewni prawidłową temperaturę pracy silnika, oraz zwiększy moc.

W przypadku fabrycznych map, motocykle są strojone pod restrykcyjne normy emisji spalin. Optymalne wartości emisji szkodliwych związków są otrzymywane przy lambdzie bliskiej 1. Czyli AFR 14,7 (14,7 porcji powietrza na 1 porcję paliwa). Jednak największą moc uzyskujemy przy lambdzie około 0,95. Dlatego też dostrajamy motocykl, pod zwiększenie mocy. Dodatkowo istotne jest pominięcie układu PAIR, w celu wyeliminowania zaburzeń odczytów sondy szerokopasmowej.

Na filmie motocykl został wyposażony w aparaturę pomiarowo – badawczą.

rfwbs-sliderfwbs-sliderfwbs-sliderfwbs-slide